Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:25:11+01:00
3*16u=48u - masa tleny w tym zwiazku chemicznym
102u-48u=54u
Skoro tlen jest 2-wartościowy to muszą być dwa atomy pierwiastka wystepujacego w tym zwiazku z tlenem;
54u:2=27u .Tym pierwiastkiem jest Glin
wzór sumaryczny zwiazku chemicznego:Al2O3
wzor strukturalny;

Al = O
> O
Al = O
2010-01-31T22:35:32+01:00
To Al2O3
ponieważ Al jest 3 wartościowy

mAl= 27u
mO= 16u

czyli 2*27+3*16=102u

O
strukturalny Al
O
Al
O
strukturalny masz w załączniku