Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:35:19+01:00
Ze względu na fotosyntezę:
- sposób ich ułożenia zwykle mozaikowate
- zróznicowanie wielkości liści (światlo dociera do wszystkich liści)
- płaska powierzachnia blaszki liściowej
- heliotropizm czyli możliwość zmiany położenia liścia tak aby jak najwięcej słońca do niego docierało
Ze względu na transpirację:
- możliwość otwierania i zamykania aparatów szparkowych (otwierają się gdy powietrze jest wilgotne)
- duża powierzchnia liścia
- istnienie miekiszu gąbczastego jako tkanki w której gromadzona jest w następnie wydalana para wodna
Ze względu na wymiane gazową:
- aparaty szparkowe jak wyżej
- miękisz gabczasty wokól którego znajduje się wytworzony tlen
Myslę że wystarczy :)
1 5 1
2010-01-31T21:10:40+01:00
Fotosynteza:
cienka blaszka liściowa
ogonek utrzymuje w odpowiednim położeniu
chlorofil
heliotropizm- zmiana ustawienia liścia do promieni słonecznych
epiderma - przepuszczalna dla światła
miękisz palisadowy- zawiera chloroplasty które przemieszczają się w najdogodniejszą pozycję do absorpcji światła

transpiracja i wymiana gazowa:
aparaty szparkowe - szparka pozwala na wymianę gazów pomiędzy komórkami przeprowadzającymi fotosyntezę a atmosferą
kutykula- ogranicza nadmierną utratę wody