Jednym ze sportów zimowych jest również wędkarstwo, zwane podlodowym. Podczas zawodów nie
można łowić ryb będących pod ochroną , np. szczupaków, można za to okonie i płocie. W zawodach
wzięło udział trzech zawodników.
A. Zawodnik A złowił 5 okoni i o 2 płocie więcej od zawodnika C.
B. Zawodnik B złowił o połow mniej okoni ni zawodnik C i o 1/2 więcej płoci niż zawodnik A.
C. Zawodnik C złowił o 1/5 okoni wi cej od zawodnika A i 2 szczupaki.
Odpowiedz na pytania:
1. Który z zawodników (A, B lub C) został zwycięzcą zawodów?
2. Ile wynosi różnica między wynikiem najlepszego a najgorszego zawodnika?

2

Odpowiedzi

  • grsq
  • Początkujący
2010-01-31T20:14:58+01:00
Zawodnik B złowił 3 okonia i 3 płocie= 6
Zawodnik C 6 okoni
1. Zwycięzcą został zawodnik A
2.Różnica wynosi 1 ryby.


To jest poprawne rozwiązanie i sorry za wcześniejszy błąd

do kolegi niżej szczupaków nie można łowić więc się nie liczą
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Tila
  • Początkujący
2010-01-31T20:27:48+01:00
A złapał 5 okoni i 2 płocie bo nie powiedziane że zawodnik C złowił jakieś płotki
C złapał 5okoni i 1/5 *5=1 czyki razem 6okoni i 2 szczupaki
B 1/2 * 6= 3 okonie i1/2*2=1 1+2=3płocie

A)7 ryb
B)6ryb
C)8ryb
9 1 9