W gospodarstwie jest 600sztuk zwierząt. Stosunek liczby krów do liczby świń oraz owiec jest równy 2:3:1. O ile mniej jest owiec niż krów?

45 robotników może wyremontować dom w 21 dni. Ilu robotników należy zatrudnić, aby praca trwała 7 dni?

Proszę o szybką pomoc

2

Odpowiedzi

2010-01-31T20:21:53+01:00
Zad.1
stosunek ten zapisuję: 2x : 3x : 1x
czyli 2x + 3x + x = 600
6x = 600
x = 100
obliczam poszczególne liczby zwierząt:
2x = 200 krowy
3x = 300 świnie
x = 100 owce
czyli owiec jest 200/100 = 2 razy mniej niż krów

zad.2
zapisuję układ:
x - liczba robotników do obliczenia
21*x = 45*7
x = 15
Tego zadania nie jestem pewna. Mam nadzieję, że dobrze.
Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:24:55+01:00
W gospodarstwie jest 200 krów, 300 świń i 100 owiec. Możemy przyjąć że liczba krów to 2x liczba świń 3x a liczba owiec to (1)x.
x=600/6=100

Praca trwała 21 dni przy 45 robotnikach, więc uwzględniając taką samą wydajność nowych pracowników aby skrocic czas trzykrotnie (21/7) nalezy zatrudnic 3 razy wiecej pracownikow.
Odpowiedz brzmi 135. :)