Napiscie mi to noramlnie w ulamkach zywklych anie gwiazdki i tam glupie rzeczy wiec zad 1

Album koszowal 38 zl i podrozal o 1
-
10 ile kosztowal


zad 2 kurtka kosztuje 230 zl cene zmniejszono o 4
-
25 ile kosztje i w ulamkach zwyklych ip przerzyscie

3

Odpowiedzi

2009-10-05T19:17:49+02:00
2009-10-05T19:22:36+02:00
1)
38zł + 38zł * 0,1 = 41,8zł

2)
230zł - 230zł*4/25 = 230zł - 36,8zł = 193,2zł





* = znak mnożenia
/= kreska ułamknowa
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-05T19:24:32+02:00
Zad.1.
Album podrożał o 1/10 zatem podrożał o (1/10)*38=(38/10)=3 i 8/10
zatem teraz kosztuje 38+3 i 8/10=41 i 8/10.

Zad.2.
Cenę kurtki zmniejszono o (4/25) zatem cenę zmniejszono o (4/25)*230=(4/25)*(230/1) skracamy na krzyż przez 5 i wtedy mamy, że (4/25)*230=(4/25)*(230/1)=(4/5)*(46/1)=(184/5)=36 i 4/5 zatem teraz kosztuje 230-36 i 4/5=229 i 5/5-36 i 4/5=193 i 1/5.

Mam nadzieję że wystarczająco jasno :)