Zad.1turysta w ciągu 2 dni przeszedł 33 km. 2 dnia przeszedł trase 3 razy dłuższą niż 1 dniu i jeszcze 5 km ile km miała trasa przebyta przez turyste 2 dnia??? Odpowiedzi a)12 b) 26 c) 50 d) 20
Zad.2 W każdym z 2 koszyków było po 12 jabłek.Ania zabrała z 1 koszyka pewną ilość jabłek. Hania zabrała z 2 koszyka tyle jabłek. ile zostało w 1 ile jabłek zostało w 2 koszykach łącznie ??????
Zad.3Jaka to liczba która ma następującą własność:jeśli dodamy do niej połowę, to otrzymamy liczbę o 3 mniejszą od jej dwukrotności????
Jeśli ktoś zna odp. na chociaż 1 z tych zadań błagam!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • grsq
  • Początkujący
2010-01-31T20:31:03+01:00
1.odpowiedź b)
2 W dwóch koszykach zostało 12 jabłek
3. liczba 6
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T20:32:34+01:00
ZADANIE 1:
x - pierwszy dzień
3x + 5 - drugi dzień

x + 3x + 5 = 33
4x + 5 = 33
4x = 33 - 5
4x = 28 /:4
x = 7

7 - pierwszy dzień
(3x + 5 = 3*7 + 5 = 26)
26 - drugi dzień

Odpowiedź b.


ZADANIE 2:

koszyk 1: 12-x=y
koszyk 2: 12-y=x

Skoro przełożone tyle jabłek, ile zabrano, to zostało ich z powrotem 12.


Zad.3

x + 1/2x = x² - 3
2010-01-31T20:34:20+01:00
1)
odp 26.
1 dzien - x
2 dzien - 3x + 5
razem - 33 km.



x+3x+5=33
4x = 33-5
4x = 28 /:4
x = 7

3x + 5 = 3 * 7 + 5 = 21 + 5 = 26



a tamtych nie wiem :)