Zad 1
Cenę pewnego towaru obniżono o 20%, a następnie podwyższono o 20%. Oblicz.
** Cena towaru --> 84 ; )

Zad 2
Chude mleko zawiera 2% tłuszczu. Ile gramów tłuszczu zawiera 200g chudego mleka?
** Wszystko w porządku z tym zadaniem.. wszystkie dane podane ; )
Z góry dzięki
Dam Naj.. ; ) ; *

3

Odpowiedzi

2010-01-31T20:30:08+01:00
1.
84zł - (20%*84zł)= 67,2
67,2 + (20%*67,2)= 80,64 zł

2.

2%*200g= 4g.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:32:01+01:00
Zad.1

20/100* 84=16,8
84-16,8=67,2
20/100*67,2=13,44
67,2+13,44=80,64- rozwiazanie.

Zad.2

2/100*200=4

Odp. Zawiera 4g tłuszczu.
1 1 1
2010-01-31T20:36:32+01:00
84 -100%
X - 20%
------------
84 razy 20
x=------------ =16,8
100

84-16,8=67,2

67,2-100%
x- 20%
--------------
67,2 razy 20
x=--------------=13,44
100

67,2+13,44=80,64

zad2
100g-2%
200g-x
----------
x=4%
1 5 1