Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:31:13+01:00
P=(1/2)*a*h
48=(1/2)12*h
h=8cm

z twierdzenia pitagorasa:
h^2+1/2a^2=b^2

64+36=b^2
b=10

Ob=10+10+12=32cm
1 5 1
2010-01-31T20:35:56+01:00
Obwód to 32cm

Rozwiązanie:
Z wzoru na pole powierzchni trójkąta wyliczamy dł. wysokości
podstawa-a=12
P=1/2*a*h
1/2*12*h=48
6h=48 --> h=8

Teraz z twierdzenia pitagorasa liczymy dł. jednego z ramion
(1/2*a)² + h² = c²
36+64= c²
c=10

Liczymy obwód:
L=2*c+a
L=32cm
1 5 1