Odpowiedzi

2010-01-31T20:55:51+01:00
1 Drugie imię Fryderyka Chopina (odp.Franciszek)
2 Rzeka w dorzeczu Wisły na literę R (odp Rawa)
3 Wiatr wiejący na wybrzeżu morskim (Bryza)
4 Inaczej mieszkanie (Dom)
5 Rzymski poemat epiczny, napisany heksametrem przez Wergiliusza (Eneida)
6 Uszkodzenie ciągłości skóry (rana)
7 Rzymski poeta liryczny na literę H (Horacy)
8 Roślina na literę K na 6 liter (kaktus)
9 Z jakiego kraju pochodzi gracz Milan Baroš (Czechy)
10 Jedyny skoczek który wygrał 4 konkursy w TCS (Hannawald)
11 Przeciw słoneczne ... (Okulary)
12 Państwo położone w Europie Środkowej nad Morzem Bałtyckim. Graniczy z Niemcami, Czechami, Słowacją, Ukrainą, Białorusią, Litwą (Polska)
13 Leży w środkowo-zachodniej części kraju, w województwie kujawsko–pomorskim na litere I (Inowrocław)
14 Największe miasto pod względem liczby ludności w Stanach Zjednoczonych (Nowy Jork)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T23:55:45+01:00
1.A F I S Z
2.O B E R E K
3.D Y R Y G E N T
4.D Ź W I Ę K
5.M A Z U R E K
6.F O R T E P I A N
7.M U Z Y K A
8.K S I Ą Ż K A
9.P I Ę C I O L I N I A
10.C H Ó R
11.P O L O N E Z
12.P Ł Y T A
13.B I L E T
14.N U T Y

1.Jak inaczej nazwiesz plakat, który imprezy ogłasza?
2.Do samogłoski dodaj zabawę, w której wygrywa, kto w biegach ma wprawę.
Nad całością nie łam sobie długo głowy. Jest to bowiem znany, nasz taniec ludowy.
3.Kto to jest? Odgadnie chyba każde dziecko.
Stoi przed orkiestrą. Wywija pałeczką.
4.Gdy struny gitary muzyk trąci ręką, co struna wydaje?
Kto odpowie prędko?
5.Tańczy się go żwawo parami lub w kole.
Inny – słodki leży na świątecznym stole.
6.Ma trzy grube nogi, mnóstwo zębów białych.
Gdy mistrz przy nim siądzie, koncert da wspaniały.
7.Gąszcz kropek, kresek, linii, zna dobrze każdy uczeń.
W wejściu do tej krainy wiszą dwa dziwaczne klucze.
8.Z niej w szkole i w domu nauczysz się wiele.
Szanuj ją i kochaj, jest twym przyjacielem.
9.Pięć linijek – klucz je łączy. Na nich kółka z ogonkami.
W każdym kółku dźwięk się kryje. Co to jest? Zgadnijcie sami.
10.Wielu ludzi na scenie śpiewa pieśń.
11.Ten sam wyraz bez kłopotów znaczy: taniec i samochód.
12.Plastykowy krążek cienki, a w nim kryją się piosenki.
13.Co najpierw kupujemy, żeby potem podrzeć, by siedzieć w teatrze
wygodnie i dobrze?
14.Jest pięć linii, na nich kropki rozrzucone są po piętrach.
Żadna z nich stąd nie ucieknie, bo na kluczyk jest zamknięta.
3 3 3