Odpowiedzi

2010-02-01T00:28:08+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T00:30:15+01:00
D = 6 - dł. przekątnej graniastosłupa
d1 =a√2 - dł. przekątnej kwadratu
a - długość boku kwadratu ( podstawy graniastosłupa)
h - wysokość graniastosłupa
tg α = 2√2
tgα = h /d1 =2√2
h /a√2 = 2√2
h = 2√2*a√2 = 4a
h² + (d1)² = 6² = 36
(4a)² +(a√2)² = 36
16 a² + 2 a² = 18 a² = 36
a² = 2
a = √2
h = 4 a = 4 √2
V = a²*h = (√2)² *4√2 = 8 √2
8 3 8