Proszę pomóżcie mi we wtorek mam kartkówkę z fizyki, żeby przypomnieć do testu gimnazjalnego potrzebne mi są wzory na:
1. Ruch jednostajny
2. Ruch jednostjanie przyśpieszony
3. II zasada dynamiki
4. Praca
5. Energia
6. Moc
I proszę jeszczę żybyście mi na jakimś wzorze pokazali przekształcanie wzoru bo kompletnie wypadło mi to z głowy:(
Z góry dziękuję:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:44:04+01:00
2010-01-31T20:54:53+01:00
1.v=s/t
2.a=Δv/Δt=vk-vp/t
3. F =m*g; a=F/m
4.W=F*s
5.E=m*g*h – energia potencjalna
Ew=m*r2/2 – energia kinetyczna
6.P=W/t