Odpowiedzi

  • kh24
  • Rozwiązujący
2010-01-31T20:50:18+01:00
Pole prostokata się nie zmieni.

72 -9 = 63
63:3 = 21

Ojciec ma 63 lata a syn 21 lat.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:52:29+01:00
1. pole zmieni się o 8 cm
jeżeli np dł jednego boku wynosi 20 a drugiego 10cm
to :
80%×20=0,8×20=16
120%×10=1,2×10=12
pole przy początkowych rozmiarach wynosi 200cm² a przy końcowych 192cm²
więc 200-192=8cm

2. ojciec i syn mają teraz x lat a za 9 lat będą mieli 72 więc
72-9=63
a skoro ojciec jest 3 razy starszy od syna to 63÷3=21

Ojciec ma 63 lata a syn 21

mam nadzieję, że pomogłam ;] pozdrawiam
1 5 1
2010-01-31T20:59:13+01:00
Pole prost=x*y

pole po zmianach=(x+20/100*x)*(y-20/100*y)

I teraz bierzesz iroznice

x*y-1,2x*0.8y=xy-0.96xy=0.04xy

1 zadanie

wiek ojca obecny-x
wiek syna obecny-y

x+9+y+9=72
x+9=3(y+9)

x+y=54
x+9=3y+27

x=54-y
54-y+9=3y+27
4y=36
y=9
to x=45

za 9 lat ojciedc-54,syn-18
1 2 1