Odpowiedzi

2010-01-31T20:42:21+01:00
Rzeprowadzana jest w celu wykrycia glicerolu,który odwadnia się do lotnego,nienasyconego aldehydu akrylowego, zwanego akroleiną. Związek ten posiada ostry drażniący zapach i jako aldehyd ma zdolność redukowania jonów srebra do srebra atomowego w alkalicznym środowisku. Występuje w przypalonym oleju np.podczas smażenia ryb, frytek
8 4 8
2010-01-31T20:45:38+01:00
Próba akroleinowa przeprowadzana jest w celu wykrycia glicerolu,który odwadnia się do lotnego,nienasyconego aldehydu akrylowego, zwanego akroleiną. Związek ten posiada ostry drażniący zapach i jako aldehyd ma zdolność redukowania jonów srebra do srebra atomowego w alkalicznym środowisku. Występuje w przypalonym oleju np.podczas smażenia ryb, frytek.

Polega ona na badaniu odróżniającym tłuszcz od substancji tłustej
ogrzewasz dwie substancje jedna to olej np. rzepakowy czyli tłuszcza w druga to olej silnikowy czyli substancja tłusta i pod wpływem ogrzewania z pierwszej probki wydobywaja sie pary akroleiny( drazniący zapach) ktore powstaja podczas rozkladu tłuszczu. w drugiej probce takie pary sie nie wydzielaja
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T02:04:57+01:00
Próba ta przeprowadzana jest w celu wykrycia glicerolu C3H5(OH)3,który odwadnia się do aldehydu akrylowego, ktory ma drażniący zapach. Dzieki tej próbie możesz odróżnic co jest tłuszczem, a co tylko konsystencją przypomina tłustą substancję. ogrzewasz takie 2 substancje i z tej która jest jakimś triacyloglicerolem pod wpływem pod wpływem temperatury wydobywaja sie pary akroleiny o charakterystycznym zapachu, powstajace podczas rozkladu triacylogliceroli.
19 3 19