Odpowiedzi

2010-01-31T20:47:25+01:00
Wzór pitagorasa

4²+√20² = x²
16+20=x²
36=x²
x=36

a skoro jest równoramiany wiec , 36 kazde ramię wynosi ..
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:47:46+01:00
Robimy pitagorasem

a^2+b^2=c^2

a=1/2*8 (polowa z podstawy)
b= pierwiastek z 20 = dwa pierwiastki z pięciu

robimy:
4^2+ (2pierwiastki z 5)^2=c^2
16+ 20 = c^2
36 = c^2
6 = c

Bok ma 6cm.


Kolega powyżej zapomniał wyciągnąć pierwiastka z 36, wobec tego u niego zarówno c^2=36 jak i c=36. Coś nie gra... Nie ;)?
2010-01-31T20:50:41+01:00
W trójkącie równoramiennym podstawa ma długość 8 cm, a wysokość pierwiastek 20. Oblicz długość ramion tego trójkąta.

a = 8 cm - podstawa trójkata równoramiennego
b = ? - ramię trójkata równoramiennego
h = √20 cm

Korzystam z twierdzenie Pitagorasa

b² = (1/2a)² + h²
b² = (1/2*8)² + (√20)²
b² = 4² + 20
b² = 16 + 20
b² = 36
b = √36
b = 6 cm

Długość 1ramienia trójkąta równoramienego wynosi 6 cm i długośc drugiego ramienie wynosi tyle samo( 6 cm)
bo w trójkącie równoramiennym 2 ramiona maja jednakowe długości
1 5 1