Kupiono 24 bilety do kina, bilety normalne były po 16 zł a ulgowe po 11 zł . Łącznie zapłacono 289 zł. O ile więcej kupiono biletów ulgowych niż biletów normalnych ?

Zadanie musi być rozwiązane w postaci równania !

Zobacz może masz w zeszycie takie zadanie ??? Pomóż pliss !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T21:21:20+01:00
X - ilosc biletow ulgowych
y - ilosc biletow normalnych
uklad rownan

x+y=24
16y+11x=289


x=24-y (podstawiamy do drugiego rownania)
16y+11(24-y)=289

x=24-y
16y+264-11y=289

x=24-y
5y=25 /:5

x=24-y
y=5

x=24-5=19
y=5

odp
kupiono 19 biletow ulgowych i 5 normalnych
12 4 12
2010-01-31T21:32:10+01:00
X-bilety normalne
y-bilety ulgowe
x+y=24
y=24-x
16x+11y=289
16x+11*(24-x)=289
16x+264-11x=289
5x=289-264
5x=25
x=5

x+y=24
5+y=24
y=24-5
y=19
odp.biletów normalnych kupiono 5,a ulgowych 19
11 4 11