Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • yzik
  • Rozwiązujący
2010-01-31T21:20:53+01:00
X - jeden bok prostokąta
x + 3,5 - drugi bok prostokąta
Ob = 2x + 2(x + 3,5)
42,2 = 2x + 2(x + 3,5)
4x = 42,2 - 7
4x = 35,2
x = 8,8
Odp.: Krótszy bok ma długość 8,8 cm, a dłuższy 12,3 cm (8,8+3,5).
1 5 1
2010-01-31T21:27:50+01:00
X- długość jednego boku
y - długość drugiego boku

2x + 2y = 42,2
x = y + 3,5

2 * (y + 3,5) + 2y = 42,2
x = y + 3,5

2y + 7 + 2y = 42,2
x = y + 3,5

4 y = 42,2 - 7
x = y + 3,5

4y = 35,2 / :4
x = y + 3,5

y = 8,8
x = 8,8 + 3,5

y = 8,8
x = 12,3

Spr
2x + 2y = 42,2
2 * 8,8 + 2 * 12,3 = 42,2
16,6 + 24,6 = 42,2
42,2 = 42,2
1 5 1