Odpowiedzi

2009-10-05T19:33:31+02:00
Latem dzień trwa dłużej w południowej części Polski. Dzieje się tak dlatego, że słońce jest wtedy nad zwrotnikiem raka a południe Polski jest bliżej tego zwrotnika niż północ Polski.
:)
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T20:06:28+02:00
W lecie dłuższy dzień występuje na północy, co jest spowodowane nachyleniem osi Ziemi w stosunku do płaszczyzny orbity.
4 1 4