Odpowiedzi

2010-01-31T21:32:05+01:00
Cm= n/V
n=m/M

Cm= m/M/V
Cm*V=m/M
Cm*V*M=m
V= m/Cm*M

m=1,2g
Cm= 0,150 mol/dm3
M= 58,5g/mol

V= 1,2g/ 0,150 mol/dm3 * 58,5g/mol
V= 0,137dm3
2010-01-31T21:34:14+01:00
Obliczamy mase molowa NaCl
M=58,5 g/mol
DANE:
stezenie roztwoeru = cm=0,150mol/dm3
masa NaCl = m =1,2 g
przeliczamy na mole
n=m/M => 1,2/58,5 = 0,02051
podstawiamy do wzoru na stezenie molowe, i przeksztalacmy
Cm=n/v => V=n/Cm => V=0,02051/0,15=0,1367dm3
odp.NaCl jest rozpuszczony w 0,13 dm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T21:44:35+01:00
1mol NaCl - 58,5g
58,5g - 1mol
1,2g - x
x= 0,02mola

Cm=n/v
v=n/Cm
v=0,02/0,150 = 0,13 dm3