Mam tu zadania na wtorek
jeden z kątów równoległoboku ma rozwartość
a 65 b 130 c 82 d 155
oblicz rozwartość pozostałych kątów tej figury
zad 10 suma dwóch przeciwległych kątów równoległoboku jest równa
a 90 b160 c 312 d 205 jakie są rozwaRTOSCI TEGO RÓWNOLEGŁOBOK
zad 11 suma rozwartości dwóch kątów rombu jest równa 200 stopni jakie są rozwartości kątów tego rombu
zad 14
obliczoblicz obwód równoległoboku o bokach a 10 cm i 2 dm b 6 dm i 2 ,5m c 12 cm i 0,08m
zad 15 obwód równoległoboku jest równy 26 cm oblicz długość jego boków wiedząc ze jeden z nich ma a 0,4dm b 0,09 m.c 4 1/2 cm
zad 16 w równoległoboku jeden z boków jest o 4 cm krótszy od drugiego .jeśli dłuszy bok zwiększyme o 1,5 cm to obwód bedzie równy 31 cm oblicz długośc boków tego równoległoboku BŁAGAM POMUSZCIE
!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T21:53:42+01:00
A
65*2 = 130
360-130=230
230/2=115
boki 65,65,115,115

b
130*2=260
360-260=100
100/2=50
boki 50,50,130,130

c
82*2=164
360-164=196
196/2=98
98,98,82,82

d
115*2=230
360-230=130
130/2=65
65,65,115,115

10
a
90/20=45
b
160/2=80
c
312/2=156
d
205/2=12,5
11
200/2=100
360-200=160
160/2=80
100,100,80,80
14a
10cm*12cm=120cm
b
25dm*6dm=150dm
c
8cm*12cm=96cm
15
bok - 4cm
4*2=8
26-8=18
18/2=9
9,9,4,4
b
9cm
9*2=18
26-18=8
8/2=4
9,9,4,4
c
4 i 1/2
4,5*2=9
26-9=17
17/2=8,5
8,5, 8,5, 4,5 , 4,5
2 5 2
2010-01-31T22:04:17+01:00
Jeden z kątów równoległoboku ma rozwartość
a 65 b 130 c 82 d 155
oblicz rozwartość pozostałych kątów tej figury

a) 65
naprzeciwległy też 65
z przyległości kątów pozostałe mają po 180-65 = 115

b) 130
naprzeciwległy też 130
z przyległości pozostałe mają po 180 - 130 = 50

c) 82
naprzeciwległy też 82
z przyległości mają po 180 - 82 = 98

d) 155
naprzeciwkległy też 155
pozostałe po 180 - 155 =25

zad 10
suma dwóch przeciwległych kątów równoległoboku jest równa
a 90
czyli kazdy ostry ma po90/2 = 45
a rozwarte po 180 - 45 =135

b160
czyli ostre mają po 160/2 =80
a rozwarte 180-80 = 100

c 312
rozwarty 312/2= 156
ostre po 180 -156 = 24

d 205
rozwarty 205/2=102st30"
ostre po 180-102st30" = 77st30"


zad 11
suma rozwartości dwóch kątów rombu jest równa 200 stopni jakie są rozwartości kątów tego rombu

suma miar kątów wewnętrznych romby = 360
2 * alfa + 2 * beta =360

suma nienaprzeciwległych katów rombu to 180st
alfa + beta = 180 st

stąd wiemy, że w zadaniu podano nam naprzeciwległe kąty
tak więc
alfa + alfa = 200 => alfa =100
jak wiemy alfa + beta = 180 więc 100 +beta = 180
stąd beta = 80

miary kątów to 80,80,100,100


zad 14

oblicz obwód równoległoboku o bokach
a 10 cm i 2 dm

2dm = 2 *10cm =20cm
Ob = 2*10cm + 2 * 20cm = 20cm+40cm = 60cm

b 6 dm i 2 ,5m
6dm =0,6m
ob= 0,6 * 2 + 2,5 * 2= 1,2 + 5 = 6,2 m=620cm
c 12 cm i 0,08m
0,08m = 8cm
ob = 2 * 12 + 2 * 8 = 24 + 16 = 40 cm

zad 15
obwód równoległoboku jest równy 26 cm oblicz długość jego boków wiedząc ze jeden z nich ma

a 0,4dm=4cm

2a+2b=26
2*4+2*b=26
8+2b=26
2b=18
b=9cm

b 0,09 m= 9cm
2a+2b=26
2*9+2*b=26
18+2b=26
2b=8
b=4cm

c 4 1/2 cm
2a+2b=26
2*4,5+2*b=26
9+2b=26
2b=17
b=8,5cm


zad 16
w równoległoboku jeden z boków jest o 4 cm krótszy od drugiego .jeśli dłuszy bok zwiększyme o 1,5 cm to obwód bedzie równy 31 cm oblicz długośc boków tego równoległoboku

a,b
a=b-4
2*a+2*(b+1,5)=31
2*(b-4)+2*(b+1,5)=31
2b-8+2b+3=31
4b-5=31
4b=36
b=9

a=b-4 = 9-4 =5

a=5, b=9

4 5 4