Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T21:28:11+01:00
A²+b²=c²
12²+35²=c²
c²=144+1225
c²=1369 /√
c=37

Mnożymy otrzymany wynik przez liczbę stopni
37×12=444

Odpowiedź: Długość poręczy wynosi 444cm.

Proszę naj
26 4 26
2010-01-31T21:31:13+01:00
Innymi słowy poręcz musi mieć co najmniej 12-to krotną długość przekątnej z prostokąta o wymiarach12x35
Zatem przekątna ta wynosi √(35²+12²)=√1369=37cm
12*37cm=444cm tyle musi mieć poręcz
6 2 6
2010-01-31T21:32:59+01:00
Jeżeli jest 12 schodów a każdy ma głębokość 35 cm
to można "zrobić" z tego0 trójkąt prostokątny i jako "c" przeciwprostokątną
a więc
a²+b²=c²
12²+35²=c²
144+1225=c²
c²=1369
c=√1369
c=37

12×37=444cm
444cm=4,44m
poręcz ma długośc 444 cm
mam nadzieje, że pomogłam ;)
pozdrawiam
11 4 11