1.Mapa sporządzona jest w skali 1 : 2500000.Odległość między dwoma miastami na tej mapie jest równa 5 cm. Jaka jest odległość między tymi miastami w terenie?
2.Aby upiec ciasto w dużej foremce, potrzeba:6 jaj, 2 1/4 szklanki cukru,oraz 1 1/2 szklanki mąki. Do upieczenia tego ciasta w małej foremce potrzeba 1 szklankę mąki. Ile potrzeba pozostałych składników?
3.Dwanaście litrów benzyny wystarczy na przejechanie samochodem 200 km.Ile litrów benzyny trzeba jeszcze dokupić, żeby paliwa wystarczyłoby na przejechanie 360 km?
Na jutro!!!Pls, pomóżcie! Za wszystkie zadania(łącznie z przedstawieniem rozwiązania) daję naj!!!

3

Odpowiedzi

2010-01-31T21:38:49+01:00
Zad. 1.
1: 2500000
1cm-25000m
1cm-25km

1cm-25km
5cm-x

x= (25km*5cm) : 1cm = 125km

* oznacza mnożenie

Odp. Odległość między tymi miastami w terenie wynosi 125 kilometrów.

Zad. 2.
12l-200km
x-360km

x= (360km*12l) : 200km = 21,6l

21,6l - 12l = 9,6l

Odp. Trzeba dokupić 9,6 litra benzyny.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T21:39:34+01:00
1) 1cm-2500000cm
1cm-25000m
1cm- 25km

5cm*25km=125km.
Odległość między tymi miasatami wynosi 125 km.

2) Duża forma Mała forma
-jajka 6 x
-mąka 1,5szk 1szk

Ile trzeba zużyć jajek(proporcje wprost proporcjonalne):
x= 6*1:1,5= 6:1,5= 4

Duża forma Mała forma
-jajka 6 4
-cukier 2,25szk x

Ile trzeba zużyć cukru (proporcje wprost proporcjonalne):
x=2,25*4:6= 9:6= 1.5

Odp: Do małej formy należy zużyć 4 jaja i 1,5szk cukru.

3)
12l-200km
x-360km
proporcje:
x= 360km*12l : 200km = 21,6l

21,6l - 12l = 9,6l

Odp. Należy dokupić 9,6 litra benzyny.
9 4 9
2010-01-31T21:41:18+01:00
Zad.1
1 : 2500000
1cm - 2500000cm
1cm - 25000m
1cm - 25 km
5 * 25km = 125km
Odp.W terenie odległość między tymi miastami wynosi 125 km.
zad.2
Duża Forma:
1 1/2 szklanki mąki
2 1/4 szklanki cukru
6 jaj
Mała Forma:
1 szklanka mąki
(2 1/4 * 2/3 = 1 1/2) 1 1/2 szklanki cukru
(6 *2/3 = 4) 4 jaja
zad.3
12l - 200km
1,2 l - 20km
9,6 l(w przybliżeniu 10 l) -160km
Odp. Aby benzyny wystarczyło na przejechanie 360 km ,trzeba jej dolać 10l.
4 4 4