Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T21:36:10+01:00
A) 180-120=60
60/2= 30
pozostale katy maja po 30 stopni
b) 45*2=90
180-90=90
drugi kat przy podstawie ma 45 stopni, trzeci bok ma 90 stopni
2010-01-31T21:38:51+01:00
W trójkącie równoramiennym mamy dwie różne miary kątów: miara kąta między ramionami oraz miary kątów przy podstawie (przy podstawie są równe)

Oznaczenia:
α - miara kąta między ramionami
β - miara kątów przy podstawie
α+2β=180 - suma miar kątów w trójkącie

a)
α = 120
120 + 2β = 180
2β = 180 - 120
2β = 60
β = 30

Kąty w trójkącie mają miary 120, 30, 30

b)
β = 45
α + 2*45 = 180
α + 90 = 180
α = 90

Kąty w trójkącie mają miary 45, 45, 90