Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T22:11:01+01:00
Moim zdaniem chodzi tu o ułożenie komórek w tkankach; palisadowy - wydłużone komórki są ułożone ściśle, na kształt palisady, gąbczasty - mają duże przestfory między komórkami, luźno ułożone komórki na kształt gąbki
1 3 1
2010-01-31T22:20:19+01:00
Obie nazwy to komórki liścia(nie igły) i tyczą się miękiszy asymilacyjnego.
Miekisz palisadowy, tkanka wzmacniająca budowę liścia i chroniąca miękkisz gąbczasty przed nadmierna iloścą światla, przeprowadza się tam proces fotosyntezy. Jego komórki są ścisle do siebie przyłączone i przypominają palisadę, z tąd nazwa.
Miękisz gąbczasty jest luźno ułożony i taki "gąbczasty", z tąd jego nazwa. Dochodzi między tkankami tego miękiszu do wymiany gazowej (tlenu i dwutlenku węgla)