Rozpoznaj,w jakim trybie zostały wyrażone podane niżej zdania.Wpisz je do odpowiednich rubryk tabeli.Określ aspekt czasowników użytych w zadaniach.

Jutro pojadę do Warszawy;Obejrzyj film;Uszyłabym kolorową sukienkę;Napisałabym ciekawe wypracowanie;Nakarm psa;Przeprowadziłam z nią przyjacielska rozmowę.

Tryb Oznajmujący Tryb rozkazujący Tryb przypuszczający

3

Odpowiedzi

2010-01-31T22:16:38+01:00
1. Tryb oznajmujący
2. Tryb rozkazujący
3. Tryb przypuszczający
4. Tryb przypuszczający
5. Tryb rozkazujący
6. Tryb oznajmujący
2 3 2
2010-01-31T22:16:39+01:00
Oznajmujące : Jutro pojadę do Warszawy, Przeprowadziłam z nią przyjacielska rozmowę. ( czas. w formie oznajmującej)

Przypuszczające : Uszyłabym kolorową sukienkę, Napisałabym ciekawe wypracowanie. ( czas. w formie przypuszczającej)

Rozkazujące : Obejrzyj film, Nakarm psa.
( czas. w formie rozkazującej)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T22:18:11+01:00
Tryb rozkazujący :
- Obejrzyj film (dokonany)
- Nakarm psa (dokonany)

Tryb oznajmujący:
- Jutro pojadę do Warszawy (dokonany)
- Przeprowadziłam z nią przyjacielska rozmowę. (dokonany)

Tryb przypuszczający:
- uszyłabym kolorową sukienkę (dokonany)
- Napisałabym ciekawe wypracowanie (dokonany)
3 4 3