1zad.
mały Olgierd czesto kupuje pieczywo.Wczoraj kupił 2chleby i 4 bułki.Twierdzi,ze wydał 3zł.Dzisiaj za 3chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł.Mama Olka podejrzewa,ze albo sprzedawca sie pomylił,albo Olek zgubił czesc pieniedzy.Czy wątpliwosci mamy Olka sa uzasadnione??


2zad.
w torebce były irysy i krówki.Z bliżej nieznanych przyczynz torebki zniknełapołowa irysów i trzecia czesc krówek,łącznie 18 cukierków.W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek.Ile cukierków zostało w torebce??

Potrzebuje tylko analize i układ równań i nie trzeba tego wyliczac:):)

3

Odpowiedzi

2010-01-31T22:32:23+01:00
Zad 1
2x+ 4y=3zł
3x +6y=5zł


zad 2

1/2x + 1/3y = 18
x=y
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T22:42:13+01:00
Zad. 2.
i-ilość irysów na początku
k-ilość krówek na początku

1:2i + 1:3k = 18
1:2i = 2:3k /* (-1)

1:2i + 1:3k = 18
-1:2i = -2:3k
________________
1:3k = 18 - 2:3k /+2:3k
k = 18


1:2i + 1:3k = 18
1:2i + 1:3 * 18 = 18
1:2i+ 6 = 18 /-6
1:2i=12 /*2
i=24

1:2i + 2:3k = 1:2 * 24 +2:3 *18 = 12 +12 = 24

Odp. W torebce zostały 24 cukierki.



2010-01-31T22:50:08+01:00
X-chleb
y-bułki

2x+4y=3 × (-1)
3x+4y=5

-2x-4y=-3
3x+4y=5

x=2
4+4y=3

x=2
y=-0,25