Odpowiedzi

2010-01-31T22:48:19+01:00
W chwili obecnej członkami Unii Gospodarczej i Walutowej jest 16 z 27 państw członkowskich Unii Europejskiej (Austria, Belgia, Cypr, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Malta, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Słowenia, Włochy), a ponadto 3 inne państwa (Monako, San Marino, Watykan). W kolejnych trzech państwach euro jest walutą bez członkostwa w Unii Gospodarczej i Walutowej (Andora, Czarnogóra, Kosowo).
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T22:49:52+01:00
W 16 krajach Unii Europejskiej: Austria, Belgia, Cypr, Czechy, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Malta, Niemcy, Portugalia, Słowenia i Włochy; od 1 stycznia 2009 w Słowacji
w 6 krajach spoza UE: Monako, San Marino, Watykan, Andora, Czarnogóra, Kosowo.
Waluty Danii, Estonii, Łotwy, Litwy i Słowacji są powiązane z EURO

Poza strefą EURO znajdują się: Bułgaria, Węgry, Polska, Rumunia, Szwecja i Wielka Brytania.
2 3 2
2010-01-31T23:11:47+01:00
Jest sporo tych państw w Europie i są też na terytoriach zależnych od Francji głównie w Ameryce Południowej i Środkowej.Wypisze tyle ile udało mi się znajść.
Finlandia, Holandia,Luksemburg ,Słowenia,Cypr, Portugalia, Francja, Grecja, Hiszpania,Belgia, Irlandia, Austria, Malta, Niemcy, Słowacja, Włochy,( Monako,Watykan,Kosowo, Czarnogóra, Andora,San Marino ).
Terytoria zależne od Francji: Reunion,Gujana Francuska, Saint-Martin, Gwadelupa, Miquelon, Martynika, Majotta, Saint-Pierre.
1 5 1