Antyczna Grecja
1.Świat Hellenów

Uzupełnij tekst.
Grecja to górzysty kraj położony w południowej części ........[1]
W starożytności mieszkańcy tego rejonu swoją ojczyznę zazywali .......[2], a siebie samych-...............[3]. Niewystarczajaca ilość ziemi uprawnej powodowała, że część ludności przenosiła się do osad położonych nad .......[4]. Trudniła się tam przede wszystkim ......[5] oraz rzemiosłem. Grecy potrafili także żeglować i wznosić okazałe .....[6]. W Grecji powstało wiele niezależnych od siebie miast-państw zwanych .....[7]. Centrum każdego stanowiła .......[8], na której toczyło się życie publiczne. Wzrost liczby mieszkańców poszczególnych osad dał poczatek wielkiej ..........[9]. Nowe miasta-państwa zakładano głównie na wybrzeżach Morza ......[10] i Morza Czarnego.




Rozwiąż krzyżówkę
1.Miejsce powstania słynnego pałacu władcy Kreteńczyków.
2.Miasto-państwo, z którego pochodzili koloniści.
3.Inaczej: greckie miasto-państwo.
4.Potęzne budowle wznoszone przez Mykeńczyków.
5.Mityczny potwór mieszkajacy w labiryncie na Krecie.
6.Twórcą tej kultury byli Kretyńczycy.
7.tak Grecy nazywali swoją ojczyznę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T23:16:23+01:00
1.Półwyspu Bałkańskiego
2.Grecją-Hellada
3.Grekami-Hellenami
4.rzekami
5. uprawą
zboża
6.budowle
7.polis
8.agora
9.kolonizacji
10.Kreteńskiego



32 3 32
2010-01-31T23:29:54+01:00
1 Europy
2 Helladą
3 Hellenami
4 Morzem Sródziemnym
5 Pasterstwem lub uprawą
6 Okręty
7 Polis
8 Akropol
9 Kolonizacji
10 Sródziemnego




1 Kreta
2 Pocodzili z Polis z praktyczne wszystkich miast
3 Polis
4 Pałace
5 Minotaur
6 MInojskiej
7 Hellada
41 3 41
W krzyżówce masz błędy w 1. Knossos 2.Metropolia 4.Warownie :)