Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T23:09:32+01:00
Długość boku oznaczamy jako a=12
w takim razie r=6
V=⅓PH (gdzie P-pole podstawy)
P=πr²=36π
r²+H²=a²
H²=a²-r²=144-36=108
H=√108=3√12=6√3
V=⅓36π6√3=108√3πcm³
3 2 3
2010-01-31T23:14:22+01:00
A=12cm
Powstaną dwa stożki połączone podstawami.
r=hΔ=a√3/2=6√3cm
H=a/2=6cm
V=2*(1/3*πr²*H)=2*[1/3*π*(6√3cm)²*6cm)]=
=2/3*π*108cm²*6cm=432πcm³
2 3 2
2010-01-31T23:14:51+01:00
Wzor na objetosc stozka
objetosc korzystamy z wzoru
V=jedna trzecia pi r kwadrat razy h

najpierw musimy wyliczyc wysokosc strozka ktoa bedzie rozna wysokosci trojkata.
korzystamy z twierdzena pitagorasa
a kw+6 cm kw=12 cm kw
a kw+ 36 cm kw=144 cm kw
a kw=144 cm kw- 36cm kw
a kw= 108cm kw/ pierwiastkujemy
a= pierwiastek z 3*36 cm
a=6pierwiastkow z 3cm

promien r jest rowny polowie dlugosci podstawy trojkata czyli
r=12cm:2=6 cm


V=jedna trzecia pi r kwadrat razy h
V=1/3 pi *36 cm kw *6pierwsiatkow z trzech cm

1 1 1