Odpowiedzi

2010-01-31T23:10:36+01:00
Ilość dziewcząt - x
ilość chłopców- y

1,2 x + 1,1 y = 35,5
x+y = 31

x=31-y

i podstawiamy ;]

1,2 (31-y) + 1,1y = 35,5
37,2 - 1,2 y + 1,1 y = 35, 5
-0,1 y = 35,5 - 37,2
0,1 y = -1,7 / *-10
y=17

x+17=31
x=31-17
x= 14

Dziewczynek było 17 a chłopców 14.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T23:10:43+01:00

x - il. dziewcząt
y - il. chłopców

x+y=31
1,2x+1,1y=35,5

x=31-y
1,2(31-y)+1,1y=35,5
37,2-1,2y+1,1y=35,5
-0,1y=-1,7
y=17

x=31-17
x=14

x=14
y=17

W klasie jest 14 dziewcząt i 17 chłopców

2010-01-31T23:12:26+01:00
P. Paulina z okazji Dnia Dziecka kupiła wafelki i batony dla klasy liczacej 31osob. kazda dziewczynka otrzymala baton po 1,2zl a kazdy chlopiec wafelka po 1,1zl. P.Paulina wydala 35,5zl. ile dziewczat i ilu chlopcow bylo w tej klasie?

x-ilosć dziewczynek
y- ilość chłopaków

układ równań:
31 = x+y => x=31-y
1,2x + 1,1y = 35,5

podst. do drugiego równania
1,2*(31-y)+1,1y=35,5
37,2-1,2y+1,1y=35,5
-0,1y=--1,7
y=17

x=31-17= 14

dziewczyn 14, chłopców 17