Odpowiedzi

2010-02-01T00:03:51+01:00
X³-4x²+4x=0
x(x² -4x+4) = 0
Korzystam ze wzoru skróconego mnozenia a² - 2ab + b² = (a - b)²
x( x -2)² = 0

x= 0 lub x -2 = 0
x = 0 lub x = 2 ( podwójny pierwistek)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T00:04:47+01:00
X³-4x²+4x=0
x(x²-4x+4)=0<=> x=0 ∨ x²-4x+4=0
x²-4x+4=0
(x-2)²=0<=> x-2=0<=>x=2
Równanie to ma dwa pierwiastki x=0,x=2 z czego x=2 jest podwójnym pierwiastkiem:-)
3 5 3