Zad4) Zastąp wyróznione rzeczowniki zaimkami.Określ ich przypadki i rodzaje.Wyjaśnij różnice w formach gramatycznych każdej pary zaimków.
(1) Tam jest dziecko.Widzę...dobrze.Tam jest chłopiec.Widzę...dobrze.
(2)Pomogą mi koledzy.Poproszę...o to.Pomogą mi koleżanki.Poproszę...o to.
zad5)Uzupełnij zdania odpowiednimi formami zaimków osobowych.Określ formy gramatyczne i funkcje składnikowe tych zaimków.
(1) mnie,mi:..Się to podoba.--...Podoba...się to.
(2)tobie,ci:..ufam.--Ufam....
ciebie,cię:...lubię.--Lubię...
(3)jego,niego,go:Idę do....--Odwiedzę....--...nie zastałem.
jemu,niemu,mu:Pomogę....--....warto pomóc.--Podążam ku....
(4)siebie,się:....o to obwiniam.--Obwiniam...o to
zad 10)
zastosuj zaimki podane w nawiasach we właściwych rodzajach liczbach i przypadkach.
(Mój)decyzja to(ten)decyzja,(który)(sam) podejmuję.
Miałem do(on)(taki) zaufanie,a jednak zawiodłem sie na (on).
(On)są (sam) sobie winni.(Wasz)rzeczy leżą na (swój) miejscu.
zad 11)
Powiedz co cie razi w podanych zdaniach popraw błędy.
Dlaczego złościsz się?Się opanuj!Czy nie pomyliłeś się?Się zastanów.Nic nie bój się.Samą spowiedzią grzechów nie zmaże sie .

2

Odpowiedzi

2010-02-01T09:29:19+01:00
Zadanie4
1)tam jest dziecko.Widzę je dobrze.Tam jest chłopiec widzę go dobrze.
2) Pomogą mi koledzy.Poproszę ich o to.Pomogą mi koleżanki poprosze je o to.
zadanie5
1) mnie się to podoba,podoba mi się to
2)tobie ufam, ufam ci
3)Idę do niego,odwiedze go, jego nie zastalem
4)siebie o to obwiniam, o to obwiniam się
zadanie10
Moja decyzja to ta decyzja,którą sama podejmuję.
Miałem do niego takie zaufanie,a jednak zawiodłem się na nim.
On jest sam sobie winny.Wasze rzeczy leza na swoim miejscu.

tyle wiem mam nadzieję żę pomogłam
;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T09:30:26+01:00
1) je , go
2) ich , je
zad 5
1) Mnie , mi
2) tobie , ci
3) niego , go ,jego
4) siebie , się
zad.10
Moja decyzja to ta decyzja którą sama podejmuje
Miałam do niego takie zaufanie a jednak zawiodłem się na nim
chyba raczej (oni a nie on ;p) : Oni są sami sobie winnni . Wasze rzeczy leżą na swoim miejscu
zad 11
Dlaczego się złościsz ? Opanuj sie ! Czy się nie pomyliłeś ? Zastanów się . Nic się nie bój . Samą spowiedzią grzechów się nie zmaże .
1 1 1