1. Które z podanych zdań jest fałszywe?
a) Każde dwa kwadraty są podobne
b) Każde dwa romby są podobne
c) Każde dwa koła są podobne
d) każde dwa sześciokąty foremne są podobne

2. Do prostokątnego kawałka materiału o szerokości 60cm doszyto inny kawałek o tej samej szerokości. Po doszyciu całości jest prostokątem podobnym do pierwotnego kawałka. Ile centymetrów materiału doszyto, jeśli pierwotny kawałek miał długość 30 cm?
(Z OBLICZENIEM TYLKO. bez obliczeń zgłaszam błąd)

2

Odpowiedzi

2010-02-01T10:37:52+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T10:46:52+01:00
1. nie ma co liczyć
fałszywe: b)

2. pierwotny kawałek 30x60
całość 60x(30+y)

60/(30+y)=30/60
3600=900+30y
2700=30y
y=90cm

odp: doszyto 90cm materiału