Odpowiedzi

2010-02-01T11:49:47+01:00
Masa alkanu - 58u
m CnH2n+2=58u
12u*n+1u(2n+2)=58u / :u
12n+2n+2=58
14n=56 / :14
n=4
alkan to C4H10 - butan CH3-(CH2)2-CH3
C4H9OH alkohol butanowy <butanol> CH3-(CH2)3-OH
C3H7COOH - kwas butanowy <maslowy> CH3-(CH2)2-COOH
46 4 46
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T11:53:58+01:00
Masa CnH2n+2=58u
12n+2n+2=58u
14n=56u/:14
n=4
C4H10-butan
C4H9OH-butanol
C3H7COOH-kwas butanowy
Nazwa alkoholu- butanol
Wzór sumaryczny C4H9OH
Wzór półstrukturalny CH3-(CH2)3OH
Nazwa kwasu- kwas butanowy
Wzór sumaryczny- C3H7COOH
O
//
Wzór Półstrukturalny- CH3-(CH2)2-C-OH

53 2 53