Odpowiedzi

2010-02-01T12:56:45+01:00
Napisz reakcje spalania (niecałkowitego i całkowitego) etenu oraz jego reakcje przyłączania tzw.addycjii.

spalanie
C2H4+3O2--->2CO2+2H2O
C2H4+O2--->2C+2H2O

addycje
C2H4+H2---->C2H6
C2H4+HCl--->C2H5Cl
C2H4+Cl2--->C2H4Cl2

3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T13:10:47+01:00
ETEN-potocznie nazywany ETYLENEM- to węglowodór nienasycony -alken.

spalanie niecałkowite:
C2H4 +2 O2 -> 2 CO+2 H2O

spalanie całkowite:
C2H4 +3 O2 -> 2 CO2+2 H2O

reakcja przyłączania -addycjii- :
C2H4(eten) +Br2 -> C2H4Br2 (dibromoetan)
4 2 4
2010-02-01T15:16:11+01:00
Spalanie niecałkowite :
C2H4 +2 O2 -> 2 CO+2 H2O

Spalanie całkowite :
C2H4 +3 O2 -> 2 CO2+2 H2O

Reakcja przyłączania ' addycjii ' :
C2H4 +Br2 -> C2H4Br2
1 1 1