Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T13:02:15+01:00
Dane:
x - masa pierwszego roztworu
40% z x - masa soli w pierwszym roztworze
20% z 3 kg - masa soli w drugim roztworze
Rozwiązanie:
40/100x=20/100* 3
⅖x=⅗/⅖
x=1½

3-1½=1½=1,5 kg
Odp:Masa dolanej wody wynosi 1,5 kg
2010-02-01T13:08:22+01:00
X - masa pierwszego roztworu
40% z x - masa soli w pierwszym roztworze
20% z 3 kg - masa soli w drugim roztworze
masa soli się nie zmienia, więc
40 20
x = (razy) 3
100 100

2 3
x =
5 5

3 - 1,5= 1,5
masa dolanej wody to 1,5 kg