Na seans filmowy o godz. 20.00 sprzedano 450 biletów, czyli tyle samo co na seans o godz. 17.00, ale biletów ulgowych sprzedano o 40% mniej, a normalnych o 50% więcej niż poprzednio. Ile biletów ulgowych sprzedano na oba seanse ??

UKŁADY RÓWNAŃ !!! PLIIIIISSSS !!!

Dam naj =* Wypiszcie "x" i "y" i wszystkie równania !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T13:03:13+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X-bilety ulgowe
y-bilety normalne

seans o 17: x+y=450
seans o 20: x-0,4x+0,5y+y=450

z tych dwóch równań powstaje układ równań:

x+y=450
0,6x+1,5y=450

x=450-y
0,6(450-y)+1,5y=450

x=450-y
270-0,6y+1,5y=450

x=450-y
0,9y=180 /:0,9

y=200
x=450-200=250

Ilość biletów ulgowych, sprzedanych na oba seanse:
seans o 17: 250
seans o 20: 40% mniej, czyli x-0,4x=250-100=150
łącznie: 250+150=400

Odp. Na oba seanse sprzedano 400 biletów ulgowych
mam nadzieje że pomogłam
81 4 81
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T13:06:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Dane:
x-ilość biletów normalnych
y-ilość ulgowych
Rozwiązanie:
x+y=450
x=450-y
1,5x+0,6y=450
1,5(450-y)+0,6y=450
675-1,5y+0,6y=450
-0,9y=-225
y=250
250-40% z 250=250-0,4×250=250-100=150
250+150=400
Odp:Na oba seanse sprzedano 400 biletów ulgowych.
10 4 10