Prostokąt o wymiarach 4 cm i 2,5 cm jest planem działki budowlanej w skali 1:1000.
a) oblicz pole tej działki.
b)i le metrów bieżących siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki, jeżeli na działce jest brama o szerokości 2m i dwie furtki o szerokości 1 m każda ?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T13:24:02+01:00
A) pole działki na mapie:
4 cm x 2,5 cm = 10 cm²

w rzeczywistości:
1: 1000
1 cm - 1000 cm
1 cm - 10 m
4 cm - 40 m
2,5 cm - 25 m
40 m x 25 m = 1000m²

b) 2 m + 2 x 1 m = 4 m
obwód: 40 m x 2 + 25 m x 2 = 80 m + 50 m = 130 m
130 m - 4 m = 126 m
potrzeba 126 metrów bieżących siatki

c) 25 % = 0,25
0,25 x 1000 m² = 250 m²
sad zajmuje 250 m²
10 % = 0,10 = 0,1
0,1 x 1000 m² = 100 m²
ogródek warzywny zajmuje 100m²

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T13:33:22+01:00
Skala 1:1000
czyli
4cm*1000=4000cm=40m
2,5cm*1000=2500cm=25m
dzialka ma 40m na 25 m
a)pole prostokata to P=a*b
czyli
40m*25m=1000m²
pole dzialki ma 1000m²
b)musimy obliczyć obwód dzialki
czyli obwod prostokata to OBW=2a+2b
to obw=2*40m+2*25m=80m+50m=130m
mamy brame 2m i 2 furtki po1m czyli
130m-2m-(2*1m)=126m
potrzebujemy 126m siatki