1.Wypisz z wiersza na dole środki poetyckie:
epitety,porównanie,przenośnia.
2.Zrób notatkę o budowie wiersza.

,,Sen o Warszawie''

Mam, tak samo jak ty,
miasto moje, a w nim
najpiękniejszy mój świat,
najpiękniejsze dni.
Zostawiłem tam kolorowe sny.
Kiedyś zatrzymam czas
i na skrzydłach, jak ptak,
będę lecieć co sił
tam, gdzie moje sny
i warszawskie, kolorowe dni.
Gdybyś ujrzeć chciał nadwiślański świt
już dziś wyruszaj ze mną tam.
Zobaczysz, jak przywita pięknie nas
warszawski dzień.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T13:47:17+01:00
Epitety:miasto moje,najpiękniejszy świat,mój świat, najpiękniejsze dni,warszawskie dni,kolorowe sny, kolorowe dni,nadwiślański świt,warszawski dzień,
Porównania:na skrzydłach jak ptak,tak samo jak ty
Przenośnia:Kiedyś zatrzymam czas,Zobaczysz jak przywita pięknie nas warszawski dzień,będę lecieć co sił.
1 strofa,14 wersów,Sylaby w wierszu:6,6,6,5,10,6,6,6,5,9,10,8,10,4
11 4 11
2010-02-01T13:48:36+01:00
Epitety :
najpiękniejsze dni
kolorowe sny
warszawskie, kolorowe dni
nadwiślański świt
warszawski dzień

porównanie :
Mam, tak samo jak ty
i na skrzydłach, jak ptak
Zobaczysz, jak przywita pięknie nas

przenośnia:
miasto moje, a w nim
najpiękniejszy

Kiedyś zatrzymam czas
i na skrzydłach, jak ptak,

Gdybyś ujrzeć chciał nadwiślański świt
już dziś wyruszaj ze mną tam.

Zobaczysz, jak przywita pięknie nas
warszawski dzień.
2 2 2
2010-02-01T14:15:06+01:00
Epitety:
najpiękniejszy świat
najpiękniejsze dni
kolorowe sny
warszawskie dni
kolorowe dni
nadwiślański świt
warszawski dzień

porównania:
''Mam, tak samo jak ty''
''na skrzydłach, jak ptak,
będę lecieć co sił''
przenośnie:
''Zostawiłem tam kolorowe sny''
''Kiedyś zatrzymam czas''
''przywita pięknie nas
warszawski dzień''