Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T13:38:27+01:00
Liczba dwuzłotówek - x
Liczba pięciozłotówek - y

2x + 5y = 323
x = 7y

2 * 7y + 5y = 323
19y = 323 /: 19
y =17

x = 7 * 17
x = 119

Liczba dwuzłotówek - 119
Liczba pięciozłotówek - 17

17 * 5 + 119 * 2 = 85 + 238 = 323
2010-02-01T13:58:25+01:00
X- ilość piecio złotówki
7x- ilość dwuzłotówki
5x+ (7x* 5)=323
5x+35x=323
40x=323
x=8

ma 40 pięciozłotówek, a 56 dwuzłotowek

sprawdzenie: 40*5=200 zł
56*2=112zł

ps. nie wiem cz coś nie pokićkałam, ale wydaje mi sie że dobrze, życze powodzenia nalekcjach matemtyki