Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T19:54:49+02:00
1
a) brak drogocennych kruszców w Europie
b) duze zapotrzebowanie na towary sprowadzane z Azji
c) dążenie do pominięcia pośrednictwa tureckiego
d) chec zdobycia bogactw
e)poszukiwanie przygód
2
a)więcej znanych lądów
b)poznanie nowych przypraw
c)wymieszanie ras
d)udoskonalenie map
e)odkrycie nowych szlakow morskich
f)rozpowszechnienie broni palnej (np. w Ameryce)
2009-10-05T20:50:03+02:00
1)przyczyny odkryć geograficznych:
a)chęć poznania świata
b)potrzeba rozprzestrzeniania się ludzi
c)chęć poprawy handlu

2)skutki wypraw:
a)nowe przyprawy
b)odkryto nowy kontynent Amerykę
c)lepszy szybszy handel