Romek,przygotowując się do klasówki , zaplanował , że rozwiąże 28 zadań . W czwartek rozwiązał ich kilka , a w piątek dwa razy więcej niż w czwartek , a w sobotę dwa razy więcen niż w piątek - i plan został zrealizowany .Ile zadań rozwiązał w poszczególne dni?

2

Odpowiedzi

2010-02-01T13:47:32+01:00
X-ilo.rozwiązanych zadań w czwartek
2x il. rozwiązanych zadań w piątek
2(2x) - w sobote

x+2x+4x=28
7x=28/7
x=4

4 zad w czwartek
8 w piatek
16 zad w sobote
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T14:21:20+01:00
Dane:
x - zadania rozwiązane w czwartek
2x - zadania rozwiązane w piątek
2(2x) - zadania rozwiązane w sobotę
28 - wszystkie zadania rozwiązane

Rozwiązanie:
x+2x+[2(2x)]=28
x+2x+4x=28
7x=28 |÷7
x=4 - zadania rozwiązane w czwartek
2x=2×4=8 - zadania rozwiązane w piątek
2(2x)=2(2×4)=2×8=16 - zadania rozwiązane w sobotę

Sprawdzenie:
x+2x+[2(2x)]=?28
L=4+8+16
L=28
P=28
L=P