Odpowiedzi

2009-10-05T19:54:50+02:00
Marcin Luter krytykował władze kościoła i władze papieską poddał krytyce wszelkie nauki i objawy życia kościelnego nie znajdujące według niego potwierdzenia w Biblii.
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T19:58:17+02:00
Marcin Luter wystąpił przeciwko sprzedaży odpustów, czyli darowaniu grzechów w zamian za opłatę pieniężną. Luter krytykował też gromadzenie bogactw oraz zaniedbywanie obowiązków duszpasterskich przez część duchowieństwa. Występująć przeciwko takiemu postępowaniu, dążył do wprowadzenia zmian w Kościele katolickim czyli reformacji.
10 4 10
2009-10-05T19:59:32+02:00
Napisal pismo w ktorym skrytykowal sprzedaz odpustow oraz dotychczasowa postawe czesci duchowienstwa Pismo lutera m. in. dzieki wynalazkowi druku zostalo szybko rozpowszechnione w Niemczech i spowodowalo podzial spoleczenstwa na zwolennikow i przeciwnikow jego pogladow. Luter uwazal ze do zbawienia potrzebna jest do zbawienia laska boza oraz wiara ktorej postawa jest lekura pisma swietego.By takze przeciwnikiem celibatu istnienia zakonow, kultu swietych oraz matki bożej.Nie uznawal zwierzchnictwa papieza nad kosciolem.Domagal sie aby nabożeństwa odbywały sie we wszystkich jezykach.
9 4 9