Witam , potrzebuję rozpiskę wszyskich partii politycznych , informacje jakie są możliwe ale krótkie odpowiedzi proszę , lecz żeby na temat

PiS - Przewodniczący Lech Kaczyński
[czym się zajmują]
[ile osób]
[itd. , troszkę informacji kto jakie stanowisko itd
[..]

PO [...]

SLD [...]

i inne partie .

2

Odpowiedzi

2010-02-01T14:07:23+01:00
PIS - data założenia 13 czerwca 2001 rok.
lider - Jarosław Kaczyński
prezydent - Lech Kaczyński
posłów - 155
senatorów - 38
eurodeputowani - 14

PO - data założenia 24 stycznia 2001 rok
lider i premier - Donald Tusk
posłowie - 207
senatorowie - 57
eurodeputowani - 25

SLD - 15 kwietnia 1999 rok
lider - Grzegorz Napieralski
posłów - 41
senatorów - 1
eurodeputowani - 6

PSL - 5 maja 1990
lider i minister gospodarki - Waldemar Pawlak
posłów - 31
senatorów - 0
eurodeputowanych - 3

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T14:09:22+01:00
Prawo i Sprawiedliwość
Lider: Jarosław Kaczyński
Data założenia: 13 czerwca 2001
Ideologia polityczna: neokonserwatyzm,
chrześcijańska demokracja
Deklarowane poglądy gospodarcze: solidaryzm
Liczba członków około 20 000
Obecni posłowie 155
Obecni senatorowie 38
Obecni eurodeputowani 14

Platforma Obywatelska
Lider Donald Tusk
Data założenia 24 stycznia 2001
Ideologia polityczna: Konserwatywny liberalizm, neoliberalizm, chrześcijańska demokracja
Deklarowane poglądy gospodarcze: Konserwatywny liberalizm
Liczba członków ok. 21 000
Obecni posłowie 207
Obecni senatorowie 57
Obecni eurodeputowani 25

Polskie Stronnictwo Ludowe
Lider Waldemar Pawlak
Data założenia 5 maja 1990
Ideologia polityczna: centryzm, neoagraryzm, agraryzm, chrześcijańska demokracja, neokeynesizm
Liczba członków ok. 60 000
Obecni posłowie 31
Obecni senatorowie 0
Obecni eurodeputowani 3

Sojusz Lewicy Demokratycznej
Lider Grzegorz Napieralski
Data założenia 15 kwietnia 1999
Ideologia polityczna: socjaldemokracja
Deklarowane
poglądy gospodarcze: państwo opiekuńcze
Liczba członków ok. 72 000
Obecni posłowie 41
Obecni senatorowie 1
Obecni eurodeputowani 6



1 5 1