Pilneee na jutroo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! Do każdego z poniższego tematu napisz 3 pytania i odpowiedzi. ( po niemiecku)( bardzo prosze tez przetlumaczone po polsku) Dzieki !
1 Ja i moja rodzina
2.Życie na wsi i w duzym miescie.
3. Moje mieszkanie
4. Moja szkoła
5. Środki transportu.
6. Obowiązki domowe
7.Hobby
8. Pogoda
9. Dyscypliny sportu

2

Odpowiedzi

2010-02-01T16:30:03+01:00
1.Wie heisst deine Mutti?? (jak ma na imie twoja mama)
Meine Mutti heisst Monika.
Wie ist deine Familie??(jaka jest twoja rodzina)
Meine familie sind super.
Wo wohnst deine Familie?(Gdzie mieszka Twoja rodzina)
Meine Familie wohnt in Kraków.
7.Wie ist deine Hobby???(jakie jest twoje hobby)
Meine hobby ist Reiten.
Was machst du im Freizeit?(co robisz w wolnym czasie)
Im mein Freizeit ich gehe in die Disko gern(w moim wolnym czasie chwtnie ide na disko)



to tyle co mogłam Ci na szybkiego podać mam nadzieje że chociaż troszke pomogłam :)
pozdrawiam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:53:07+01:00
1 Ja i moja rodzina

Wie grosse Geschwister hast du?
(Jak duża jest twoja rodzina?)
Bist du glucklich mit deiner Familie?
(Jesteś szczęśliwy ze swoją rodzina?)
Wie verbrigt deiner Familie die Weihnachten?
(Jak spędzasz święta ze swoją rodzina?)

Ich habe 1 alter Bruder und 1 junger Schwester
(Mam 1 starszego brata i 1 młodszą siostrę)
Ja, ich bin glucklich mit meiner Familie, weil wir einander lieben
(Tak, jestem szczęśliwy ze swoją rodziną ponieważ kochamy się nawzajem)
Die Weihnachten verbringe ich mit meiner Familie in mein Grosseltern inm Dorf
(Święta spędzam z moją rodziną u moich dziadków na wsi)


2.Życie na wsi i w duzym miescie.

Was denkst du uber die Leben im Dorf?
(Co myśliwsz o życiu na wsi?)
Was denkst du uber die Leben im Stadt?
(Co myślisz o życiu w mieście?)
Ist die Leben im Dorf leichter?
(Czy życie na wsi jest prostsze?)

Die leben im Dorf ist fur mich zu langweilich.
(Życie na wsi jest dla mnie zbyt nudne)
Die Leben im Stadt ist fur mich cool, weil ich viele Unterhaltungen habe.
(Życie w mieście jest dla mnie OK, bo mam dużo rozrywek)
Nein, weil im Dorf often kein Internet haben und manchmal es ist schändlich.
(Nie, bo na wsi często nie ma internetu i czasami śmierdzi)



3. Moje mieszkanie

Wohnst du in die Hause oder in einem Wohnblock?
(Mieszkasz w domu mieszkalnym czy w bloku?)
Wie grosse ist deine Wohnung?
(Jak duże jest twoje mieszkanie?)
In welche Teil des Stadt wohnst du?
(W któej części miasta mieszkasz?)

Ich wohne in die schone landliche Hause.
(Mieszkam w pieknym wiejskim domku)
Meine Wohnung hat 80 Quadratmeter.
(Moje mieszkanie ma 80m2)
Ich wohne in den Vorstädten.
(Mieszkam na przedmieściach)

4. Moja szkoła

Wie heisst deine Schule?
(Jak nazywa się twoja szkoła?)
Wie viel Schuler hast deine Schule?
(Jak dużo uczniów ma twoja szkoła?)
Warum besucht du deine Schule?
(Dlaczego uczęszczasz do tej szkoły?)

Meine Schule ist nach Pope John Paul II benannt.
(Moja szkoła nosi imię Jana Pawła II)
Meine Schule hat 459 Schuler
(Moja szkoła ma 459 uczniów)
Ich besuche meine Schule, denn ich lerne hier viele interestante Dingen.
(Uczęszczam do tej szkoły, bo uczę się tu wiele ciekawych rzeczy)


5. Środki transportu.

Mit welchem Verkehrsmittel benutzt du?
(Jakich środkó transportu używasz?)
Magst du mit dem Fahrrad umsteigen?
(Lubisz jeździć rowerem?)
Magst du mit dem Flugzeug fliegen?
(Lubisz latać samolotem?)

Ich benutze das Auto und der Bahn.
(Używam samochodu i pociągu)
Ja, weil das gesund fur mich ist.
(Tak, ponieważ jest to dla mnie zdrowe)
Nein, weil ich Höhenangst habe.
(Nie, bo mam lęk wysokości)

6. Obowiązki domowe

Was machst du, wenn deine Mutter sagt dir, dass du musst Geschirr waschen?
(Co robisz, keidy mama każe ci pozmywać naczynia?)
Hast du Auftrag in deiner Raum?
(Masz porządek w pokoju?)
Magst du Sauberkeit?
(Lubisz czystość?)

Dann benutze ich die Geschirrspulmaschine.
(Wówczas używam zmywarki)
Naturlich, ich habe Auftrag fur das ganze Jahr.
(Naturalnie, mam porządek przez cały rok)
Ja, ich kann nicht arbeit wenn ich habe Durcheinander in mein Raum.
(Tak, poniewać nie mogę pracować, kiedy w pokoju mam bałagan)



7.Hobby

Wofur interessiert du dich?
(Czym się interesujesz?)
Wie lange interessierst du dich fur das?
(Jak długo się tym interesujesz?)
Ist dein Hobby nützlich?
(Czy twoje hobby jest przydatne?)

Ich interessiere mich fur Technik.
(Interesuję sie techniką)
Ich interesiere mich fur das fur 5 Jahren.
(Interesuję sie tym od 5 lat)
Ja, zum Beispiel, wenn ich etwas breche, ich kann das reparat dank meinen Wissenschaft uber die Technik.
(Tak, na przykład kiedy coś zepsuję, mogę to naprawić dzięki mojej wiedzy o technice)

8. Pogoda

Welche Wetterschaltungen magst du?
(Jakie zjawiska pogodowe lubisz?)
Warum magst du diese Wetterschaltungen?
(Dlaczego lubisz te zjawiska pogodwe?)
Welche Weeterschaltungen magst du nicht?
(Jakich zjawisk pogodowych nie lubisz?)

Ich mag, wenn es sonig und warm ist .
(Lubie kiedy jest słonecznie i ciepło)
Ich mag das, denn dann kann ich mit meine Freunde nach
draussen gehen.
(Lubie to, ponieważ wtedy mogę wyjść na dwór ze swwoimi przyjaciółmi)
Ich mag nicht, wenn es regnet, weil dann kann ich nicht draussen gehen.
(Nie lubię kiedy pada deszcz, bo wtedy nie mogę wyjść na dwór)

9. Dyscypliny sportu

Welche Sportarten magst du?
(Jakie dyscypliny sportu lubisz?)
Bist du Torwart wenn du Fussball spielst?
(Jesteś bramkarzem kiedy gracie w piłkę nożną?)
Mit wem magst du Fussbal spielen?
( kim lubisz grać w piłkę nożną?)

Am meinsten mag ich Fussball und Handball.
(Najbardziej lubię grać w piłkę nożną i ręczną)
Ja, ich bin Torwart immer wenn ich kann.
(Tak, jestem bramkarzem kiedy tylko mogę)
Ich mag mit mein Freund Fussball spielen, weil dann streiten wir nicht.
(Lubię grać z moim przyjacielem, bo wtedy sie nie kłócimy)
1 5 1