Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T14:41:40+01:00
Metafory:
- wilczy bilet
- wilczy wzrok
- wilk syty i owca cała
- ciągnie wilka do lasu
- nie o wodę wilkowi idzie
Epitety:
- szary wilk
- wilcza pokora
- groźny wilk
- leżący wilk
- stary wilk
Porównania:
- plecie -jak- o żelaznym wilku
- głodny -jak- wilk
- jeżeli lis dochrapie się jakiegoś urzędu, będzie urzędował -jak- wilk (przysłowie niemieckie)
- pochlebcy wydają się być takimi przyjaciółmi, -jak- wilki psami
- wilk, niech -jak- wilk żyje, w lisią skórę się nie kryje
7 4 7
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T14:43:48+01:00
Porównania:
-Zdrowy jak ryba
- Głupi jak osioł
- pracowity jak mrówka
- przebiegły jak wąż
- mądry jak sowa
Przenośnia :
- mieć węża w kieszeni.
- wykręcać kota ogonem.
- spływać jak po psie
- spływać jak po kaczce
- spać jak zając
Epitet:
- brzydkie kaczątko
- święta krowa
- żabie oczko
- wilczy bilet
- świński ryj

Muhehehehehehehehehehe :D
3 5 3