Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T14:28:30+01:00
S. Konarski – pisarz polityczny, pedagog, reformator szkolnictwa, pijar. Zwalczał liberum veto. Opracował i wydał zbiór praw polskich „Volumina legum”.

- H. Kołłątaj – pisarz, polityk, filozof, reformator szkół, duchowny.

- S. Staszic – uczony, filozof, wybitny działacz i pisarz polityczny, ksiądz, czołowy przedstawiciel obozu reform w okresie Sejmu Czteroletniego, rzecznik interesów mieszczaństwa i chłopów.
2010-02-01T14:33:00+01:00
1. Stanisław Konarski - założyciel szkoły Collegium Nobilium.
2. Stanisław Leszczyński - publicysta.
3. Hugo Kołłątaj - reformator szkół.
4. Stanisław Staszic - reformator Sejmu Czteroletniego.