Odpowiedzi

2010-02-01T14:40:01+01:00
25*12*2=600m^
1cm^-1l
6000cm^- 6000l
6000/1000=6hektolitrów
1l-1kg
6000l-6000kg
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:25:39+01:00
Basen o wymiarach 25 m długości, 15 szerokości i 2 m głębokości napełniono wodą. Oblicz, ile metrów sześciennych wody jest w basenie? Ile to jest hektolitrów? Ile waży ta woda?

V=a*b*c
a=25m
b=15m
c=2m

V=25*15*2=750m³

1hektolitr=100l=100dm³
1dm=0,1m /³
1dm³=0,001m³
100dm³=100*0,001m³=0,1m³
1hektolitr=0,1m³
x-750m³

0,1x=750hektolitrów /:(0,1)
x=7500 hektolitrów

1l=1kg
1hektolitr=100l=100kg
7500hektolitrów=7500*100kg=750000kg=750ton
18 4 18