Z dwóch miast odległych o 140 km wyjechali jednocześnie na spotkanie dwaj rowerzyści, z których jeden jechał z prędkością 15 km na godzinę, a drugi z prędkością 20 km na godzinę. Po ilu godzinach jazdy spotkali się? Ile km przebył każdy z rowerzystów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T14:52:10+01:00
Prędkośc = droga/czas
droga= prędkośc * czas

czas dla obydwu jest taki sam, oznaczymy go t
x- droga 1.
y- droga drugiego

x= 15km/h *t
y= 20km/h *t

i x+y= 140 km
15km/h *t + 20km/h *t=140km
t(15km/h+20km/h)=140
t* 35 km/h = 140km
t= 140km: 35km/h
t= 4h

czyli czas to 4 godziny
x= 15*4= 60km
y= 20*4= 80km
14 4 14
2010-02-01T14:54:31+01:00
Dane:
v1=15km/h
v2=20km/h
s=140km
szukane:
t=?
s1=?
s2=?
rozwiązanie:
obaj rowerzyści sa w ruchu jednostajnym i s1+s2=140km więc
s1=v1*t=15km/h*t
140km-s1=20km/h*t stąd 140km-15km/h*t=20km/h*t
140km=35km/h*t
t=4h
s1=15km/h*4h=60km
s2=140km-60km=80km
1 5 1