Znajdź orzeczenie w poniższych zdaniach
1.Każdy powinien dążyć do poznania prawdy.
2.Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym.
3.Wczoraj recytowaliśmy fraszki J.Kochanowskiego.
4.J.Kochanowski jest ojcem poezji polskiej.
5.Wykład o fraszkach został wygłoszony w auli.
6.Naszą gazetkę chcemy ofiarować gością zaproszonym na uroczystość.
7.Gajowy był posłem dobrej nowiny.
8.Zwycięzcą grzybobrania został mój brat.

3

Odpowiedzi

2010-02-01T15:22:37+01:00
1. powinien
2. chyba "być"
3. recytowaliśmy
4. jest
5. został wygłoszony
6. chcemy ofiarować
7. był
8. został
  • HBK
  • Początkujący
2010-02-01T15:22:53+01:00
1.dążyć
2.wiedzieć
3.recytowaliśmy
4.jest
5.wygłoszony
6.ofiarować
7.był
8.został
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:37:26+01:00
A. dążyć
B. wiedzieć lub być
C. recytowaliśmy
D. jest
E. wygłoszony
F. ofiarować
G. był
H. został

Mam nadzieję, że pomogłam!!!