Zad.1
Basia śpi przeciętnie 8 godzin w ciągu doby.
Ile godzin przesypia w ciągu całego roku ? Ile to dni ?
zad.2
Do wyprodukowania 30kg masła mleczarnia zużywa 750 litrów mleka.
Ile litrów mleka zużyje ta mleczarnia do wyprodukowania 120kg masła?

3

Odpowiedzi

2010-02-01T15:31:38+01:00
Ad1.

Basia przesypia 2920 godzin w ciągu roku.
Jest to 121,(6) czyli w przybliżeniu 122 dni.

Ad2.

Mleczarnia zużyje 3000 litrów mleka na wyprodukowanie 120kg masła.
2010-02-01T15:31:48+01:00
1
365 * 8=2920
2920/24=121,(6) = 121dni
2
30kg - 750l
120kg - x l

x= 750*120/30
x=3000
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:44:08+01:00
Zad.1
365:8=45,625
Basia śpi razem 45 dni
zad.2
30x750=25
120x25=3010
Aby wyprodukować 120 kg masło mleczarnia potrzebuje 3010litrów mleka.
1 1 1